Strona głównaAktualnościArchiwum aktualności

Szkolenie dla kadr instytucji kultury i organizacji pozarządowych SPONSORING W KULTURZE

2016/01/19

Uwaga! Z przyczyn niezależnych od WDK szkolenie "Sponsoring w kulturze" nie odbędzie się w zapowiedzianym terminie.

Niebawem poinformujemy Państwa o nowym terminie szkolenia.

***

W dn. 24–25 lutego 2016 Wojewódzki Dom Kultury im. J. Piłsudskiego w Kielcach zaprasza do udziału w szkoleniu dla kadr instytucji kultury i organizacji pozarządowych "Sponsoring w kulturze". Koszt szkolenia: 250 zł od osoby.

  • Jak skutecznie pozyskać sponsora w działalności kulturalnej?
  • Jak przekonać przedsiębiorców do wspierania kultury?
  • Co zaoferować biznesowi, aby zainteresował się kulturą?

Odpowiedzi na te pytania pojawią się na eksperckim szkoleniu z zakresu sponsoringu w sektorze kultury. Warsztaty poprowadzą trenerzy – praktycy pracujący od 15 lat w instytucjach kultury i mediach.

Serdecznie zapraszamy!

Program

1. Sponsoring jako element marketingu, public relations i społecznej odpowiedzialności biznesu.
2. Formy współpracy sektora prywatnego z instytucjami kultury.
3. Sponsoring kultury w praktyce:

  • Jak odszukać sponsorów – budowanie bazy potencjalnych sponsorów, odpowiednie dopasowanie do potrzeb / warsztat.
  • Przygotowanie pakietu sponsorskiego: od oferty po umowę / warsztat.
  • Skuteczne prezentacje projektów: wideo i prezentacje multimedialne, info prasowe, infografiki, itd. / warsztat.
  • Zasady komunikacji, mowa ciała, tajemnice udanego spotkania.
  • Spotkanie biznesowe / warsztaty.
  • Jak nie stracić sponsora, którego już się ma.

4. Prawne i podatkowe aspekty sponsoringu.
5. Dobre praktyki i przykładowe działania wokół sponsoringu.

Cele szkolenia

  • Świadomość, że kultura nie może wstydzić się sponsorów.
  • Uświadomienie znaczenia i pozycji sponsoringu w strategii komunikacji, misji instytucji.
  • Omówienie sytuacji sponsoringu kultury w Polsce.
  • Scharakteryzowanie kręgów i rodzajów potencjalnych sponsorów i szczegółowe omówienie poszczególnych rodzajów sponsoringu.
  • Wiedza nt. oferty i sposobów komunikacji w praktyce; zasady dobrej komunikacji biznesowej i prezentacji projektu kulturalnego.
  • Wiedza nt. planu sponsoringowego, konstrukcji oferty, umowy.
  • Wiedza o ewaluacji działań i strategia utrzymywania długich relacji ze sponsorami.

Kompetencje, które uczestnik zdobędzie w wyniku szkolenia

  • Zrozumienie istoty sponsoringu i roli sponsoringu w kontekście społecznej i kulturalnej odpowiedzialności biznesu oraz władzy rządowej i samorządowej.
  • Świadomość specyfiki i ograniczeń sponsoringu w sektorze kultury, z uwzględnieniem badań naukowych w tym zakresie.
  • Znajomość praktycznych narzędzi niezbędnych do podejmowania skutecznych działań zmierzających do pozyskiwania sponsorów.

Trenerzy

Jarosław Jaworski

Specjalista ds. public relations w kulturze, radiowiec, rysownik, autor tekstów i scenariuszy. Felietonista i blogger. PR manager takich festiwali jak Międzynarodowy Festiwal Filmowy Tofifest, Międzynarodowy Festiwal Operatorów Filmowych Camerimage, Spotkania Teatralne Klamra czy festiwal nowej muzyki Audiowizje. Wieloletni dziennikarz. Pracował dla RMF FM, Polskiego Radia, Życia Warszawy, Playboya, Polskiej Agencji Prasowej. Autor wywiadów z wieloma wybitnymi osobistościami świata kultury, m.in. z: Krystyną Jandą, Jerzym Stuhrem, Januszem Gajosem, Shirin Neshat, Emanuelle Seigner, Jimem Sheridanem. Koordynator biur prasowych instytucji publicznych: Europejskiej Stolicy Kultury Toruń 2016, Europejskiej Stolicy Kultury Lublin 2016, Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy. Autor książek, opracowań, strategii kulturalnych.
Ma bogatą kartę działań artystycznych. Z wykształcenia i zamiłowania – muzealnik.

Dominik Pokornowski

PR manager i koordynator projektów z ponad 15-letnim doświadczeniem. Pracował m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, Neuca, Exea Data Center, Arpol Motor Company. Lider wielu projektów webowych. Absolwent filozofii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych z zakresu public relations oraz zarządzania projektami.
Od 2010 aktywny trener z zakresu komunikacji internetowej, PR-u i zarządzania projektami z dorobkiem ponad 1000 godzin szkoleniowych. Dotychczas współpracował z: Narodowym Centrum Kultury, Centrum Promocji Informatyki, Polskim Towarzystwem Ekonomicznym, Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki, Agencją Rozwoju Pomorza S.A. i Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego. Współpracował jako ekspert z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego w projektach IT (e-usługi).

Informacje:

  • Organizator szkolenia: Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach
  • Termin: 24–25 lutego 2016 r. (2 dni szkoleniowe) 16 godzin
  • Forma: szkolenie, warsztaty, praca w grupach, praca z komputerami, konsultacje indywidualne
  • Koszt szkolenia: 250 zł od osoby
  • Grupa szkoleniowa: 20–25 osób

Wpłatę w wysokości 250 zł należy dokonać przelewem na nr konta bankowego:
Bank PKO SA I O/Kielce 84124013721111000012497027
Tytułem "szkolenie sponsoring" do dnia 15 lutego 2016 r.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 15 lutego 2016 r. na adres e-mailowy: hguza@wdk-kielce.pl

Karta zgłoszenia

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie w ww. terminie wpłaty na podane konto.

Szczegółowych informacji o szkoleniach udzielają:

  • Małgorzata Michałowska-Wójcik, nr tel.: 607 161 881
  • Hubert Guza, nr tel.: 41 36 55 134

 

 

inicjatyw_lokalnych.png

Strona WDK jest stale aktualizowana dzięki otrzymanej dotacji na zakup sprzętu komputerowego i multimedialnego w ramach Programu Operacyjnego "Rozwój inicjatyw lokalnych" Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

norway grants

eea grands

mkidn_logo

Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach realizuje projekt dzięki wsparciu udzielonemu przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, poprzez dofinansowanie
ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego
oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego

Odwiedziny: 64
Realizacja nbStudio